З В І Т
директора Гарячківського ліцею
Кінзерської Тетяни Миколаївни
про свою діяльність
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2023-2024 навчальний рік.
1 червня 2024 року
Шановні колеги, батьки, учні!
Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості. Тому сьогодні прошу ознайомитися зі звітом про роботу нашого навчального закладу та директора ліцею за 2023-2024н.р.
Сучасна освіта, реалізуючи Концепцію Нової української школи, ставить перед закладами освіти завдання щодо створення оптимальних умов для індивідуального розвитку, вияву творчих запитів учнів, формування компетентної, конкурентноспроможної, соціально зрілої, креативної особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості. Але зараз наша країна переживає дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Тому міністр освіти О. Лісовий визначає, що МОН має стати частиною стратегії оборони: у навчальних закладах необхідно виховувати свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для перемоги, лідерів суспільної думки. Серед напрямів роботи він назвав такі:
- подальша цифровізація освіти, створення цифрової екосистеми;
- адаптація до наслідків війни: створення механізмів для ефективного онлайн-навчання, а там, де дозволяє безпекова ситуація, - повернення до офлайну;
- турбота дітей, які виїхали за кордон і які лишаються в Україні: вимірювання освітніх втрат та розроблення системи їх надолуження;
- визначення ролі вчителя як одного з ключових партнерів, союзників.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор школи, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Свою роботу та роботу закладу представляю відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:
- Освітнє середовище закладу освіти;
- Система оцінювання здобувачів освіти;
- Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
- Управлінські процеси закладу освіти.
РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Загальна інформація про школу
1. Гарячківський ліцей є комунальною власністю Городківської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти молоді та спорту Городківської сільської ради, якому делеговані відповідні повноваження. Земельна ділянка, яка належить школі, має площу 3,93га, площа навчального закладу – 1200 м2.
2. Гарячкііський ліцей - комунальний заклад освіти, який розташований за адресою: вул. Соборна,27, с.Гарячківка, має свій статут,свідоцтво про атестацію та ідентифікаційний код.
3. Матеріально-технічна база навчального закладу:
Заклад намагається створити умови для роботи і навчання,відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, оснастити школу новим сучасним обладнанням.
Кожен рік виконуються капітальні та поточні ремонти, є висновки Держпродспоживслужби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.
У приміщенні школи 12 кабінетів:
- Кабінет англійської мови – 1
- Кабінет хімії – 1
- Кабінет біології – 1
- Кабінет історії – 1
- Кабінет математики – 1
- Кабінет географії – 1
- Кабінет інформатики – 1
- Кабінет зарубіжної літеатури – 1
- Кабінет трудового навчання – 2
- Кабінет безпеки – 1
- Кабінети для учнів початкової школи – 4
В ліцеї є їдальня, бібліотека, спортивна зала, спортивний майданчик.
Протягом останніх 5 років навчально-матеріальна база школи значно покращилась.
Освітній процес у Гарячківському ліцеї
Освітній процес у Гарячківському ліцеї розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року та тривав по 31травня 2024 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2023 року по 24 грудня 2022 року; ІІ семестр з 08 січня по 31травня 2024 року.
Особливістю 2023-2024 н.р. у закладі була організація та проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько-української війни. Педагогічною радою школи від 25.0.2023 року №1 було прийнято рішення про запровадження очної форми навчання.
Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання: інклюзивне навчання у 2-х класах – 2 учні. Організовано роботу з асистентами вчителя, які пройшли курсову перепідготовку. На початок навчального року для учнів з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класного керівника, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дитини . За висновками ІРЦ введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, ЛФК. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Проте гострою проблемою залишається облаштування ресурсної кімнати для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тому це є також одним із основних пріоритетних напрямків роботи адміністрації закладу на наступний навчальний рік.
Освітнє середовище
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування з урахуванням доступності та універсального дизайну. До ІІ поверху закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями - пандус відсутній.
Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, достатньо озеленена та приваблива.
У 2023-2024 н.р. у школі, в підвальному приміщенні, було проведено роботу по облаштуванню протирадіаційного укриття. Було проведено поточний ремонт, є аварійне освітлення від акумуляторів; встановлено розетки для підзарядки мобільних телефонів; працює Wi-Fi; обладнано місце для медсестри; з укриття є 3 окремі виходи. Тому, можна сказати, що було проведено велику роботу, щоб учні навчались, як результат, школа працювала очно. Для учнів, які перебувають за кордоном було організовано дистанційне навчання.
В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено поточні ремонти. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуками для вчителя, кольоровими принтерами та мультимедийною дошкою.
Облаштування приміщень закладу не становить загрози здоров’ю та не призводить до травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у класах, не загромаджені коридори, сходові клітини ).
Режим прибирання забезпечує чистоту та охаийність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивноії зали.
Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, в наявності графік провітрювання.
Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам. На першому поверсі - обладнані кабінки. В туалетних кімнатах постійно в наявності засоби гігієни.
Ідальня та харчоблок відповідають вимогам санітарного регламенту. Працівники харчоблоку(кваліфікований повар та помічник) дотримуються вимог НАСРу, режиму зберігання продуктів та готових страв.
Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету ( 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет.
Велику увагу в навчальному закладі приділяється протипожежній безпеці. Школа в достатній кількості забезпечена повіреними вогнегасниками, сходові клітини та «Вхід-Вихід» обладнані вказівниками, на кожному поверсі розміщені плани евакуації, але стропила не оброблені негорючою рідиною, відсутня світлова та звукова сигналізація, сходи не мають аварійного освітлення. Це ті завдання, над якими потрібно працювати у 2023-2024 навчальному році.
Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2023-2024 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах. Питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо. Пртягом навчального періоду випадків травмування учнів школи не було.
У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з питань ОБЖД, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В навчальному закладі оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2022/2023 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.
У журналі реєстрації інструктажів з ТБ були внесені теми бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибухово небезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.
Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, фізики, хімії, інформатики, біології, бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.
У 2023-2024 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій, а сьогодні в умовах воєнного стану особливу увагу приділяти бесідам безпечної поведінки під час воєнного стану.
Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.
Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники супроводжують та знаходяться разом з дітьми в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.
З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі вчителями. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:
- Вчителям закладу відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;
- Класним керівникам привчати учнів до культури поведінки у школі.
Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2023-2024 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2023-2024 н.р., уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів та постійного складу навчального закладу згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах та під час проведення відповідних заходів, де відбувалась перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом школи теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах (день ЦЗ, спеціальне об'єктове навчання (тренування) з питань цивільного захисту).
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.
Психологічно безпечне освітнє середовище
З метою створення психологічно безпечного освітнього середовища у навчальному закладі
- Спрямувати роботу психологічної служби на:
- забезпечення емоційного благополуччя учасників освітнього процесу;
- розвиток психологічно здорової особистості;
- моніторинг особистісного зростання учнів;
- залучення учнів з особливими освітніми потребами до активного шкільного життя;
- посилення попереджувальної, а не наслідкової роботи психологічної служби;
- запобігати проявам булінгу.
Протягом 2023-2024 навчального року серед учнів Гарячківського ліцею проводилися заходи з профілактики шкідливих звичок, насильства, протидії булінгу, правил безпечної поведінки та попередження протиправної поведінки, безпеки в Інтернет-просторі тощо.
З метою забезпечення прав, свобод та інтересів молоді, формування у здобувачів освіти здатності протистояти булінгу, навичок ненасильницької поведінки, побудови конструктивного діалогу, створення особистої мирної стратегії поведінки в конфлікті, запобігання насильству в учнівському середовищі для 1-4 класів проведено години спілкування «Ніхто не має права ображати людину. Права дитини. Декларація прав дитини», «Вчимося протидіяти насиллю», бесіда «Насилля. Булінг. Що це?».
- Для учнів 5-11 класів – година відкритих думок «Булінг у дитячому середовищі», тренінг «Вирішуємо конфлікти мирним шляхом», тренінгові заняття «Геть насильство над дітьми», «Правопорядок і законність», «Права людини в освітньому просторі», «Права учнівської молоді. Насильство. Механізм реагування».
Із учнями протягом року проводилися бесіди «Образи – крок до булінгу», Години спілкування «Дружба без образ», «Руйнівна сила булінгу», тренінгові заняття «Як протидіяти тиску. Як сказати «Ні».
З метою попередження жорстокості серед молоді, профілактики злочинів та правопорушень в учнівському середовищі були проведені такі заходи:
– для учнів 1-4 класів: бесіда «Твоя безпечна поведінка», бесіда «Зростаємо без насилля», тренінг «Викресли булінг із свого життя», тренінгове заняття «Насилля і булінг. Протидія булінгу», відео-презентація «Булінг у школі. Як його розпізнавати», годинна спілкування «Світ без насилля. Скажемо насиллю «Ні», години спілкування «Безпечна поведінка у спілкуванні», «Урок толерантності або вчимося співчувати»
– для учнів 5-9 класів: заняття з елементами тренінгу «Конфлікти, їх суть», тренінгове заняття «Правила протидії насиллю», заняття з елементами тренінгу «Вчимося поважати один одного», година відкритих думок «Булінг у дитячому середовищі», година спілкування «Стоп Булінг», година спілкування «Конфлікти та їх розв`язання», тренінгове заняття «Як уникнути проявів булінгу над собою. Шляхи реагування», тренінг «Вирішуємо конфлікти мирним шляхом»
– для учнів 10-11 класів: перегляд відеоролику «Зупиніться! Моя історія про булінг та кібербулінг», година спілкування «Дві сторони булінгу-жертва і агрессор», тренінгове заняття «Толерантність-ціннісна й поведінкова складова особистості», круглий стіл «Маски булінгу».
З 25 листопада по 10 грудня 2022 року в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», було проведено низку заходів: година спілкування «Мій улюблений світ без насилля» для учнів 3 класу; година спілкування «Світ без насильства. Скажемо насиллю «НІ», бесіда «Насилля. Булінг. Що це?» для учнів 4 класу; бесіда «Проблема насилля в казках» для учнів 2 класу; бесіда «Ніхто не має права ображати дитину» для учнів 1 класу; тренінгове заняття «Як протидіяти тиску. Як сказати «Ні» для учнів 9 класу; тренінгове заняття « Геть насильство над дітьми» для учнів 5 класу; тренінгове заняття «Правопорядок і законність» для учнів 6 класу; тренінг « Права людини в освітньому просторі» для учнів 7 класу; тренінгове заняття «Права учнівської молоді. Насильство. Механізм реагування» для учнів 10-11 класу.
Протягом року було розроблено буклети,психологічні вісники,брошури для всіх учасників освітнього процесу..
РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
На закінчення 2023-2024 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається 41 учень, у 5-9 класах – 68 учнів, у 10-11 класах – 20 учнів.
Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2023-2024 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів:
- 41 учень 1-4 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
- 129 учнів переведено на наступний рік навчання;
- 1 учні отримав свідоцтво за базову середню освіту з відзнакою;
- 2 учениці 11 класу отримали золоті медалі;
- 0 не атестован.
Моніторингові дослідження
Відповідно до перспективного плану вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів, річного плану роботи Гарячківського ліцею на 2023-2024 навчальний рік у грудні 2023 року проведено моніторинг пізнавальної діяльності учнів з математики, біології, фізики, географії та хімії. Контрольні роботи були складені у формі тестів відкритого типу за матеріалами чинної навчальної програми й розраховані на виконання впродовж одного уроку. Контрольними зрізами було охоплено 86 учнів. Узагальнені результати контрольних робіт наведено в таблицях.
Математика
Клас |
Кількість учнів |
Кількість учнів, які вик. роботу |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
В |
% |
Д |
% |
С |
% |
П |
% |
|||
5 |
15 |
13 |
2 |
|
9 |
|
2 |
|
|
|
6 |
12 |
12 |
2 |
|
4 |
|
6 |
|
|
|
Біологія
Клас |
Кількість учнів |
Кількість учнів, які вик. роботу |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
В |
% |
Д |
% |
С |
% |
П |
% |
|||
7 |
15 |
15 |
6 |
|
7 |
|
2 |
|
|
|
8 |
10 |
10 |
1 |
|
4 |
|
5 |
|
|
|
9 |
16 |
16 |
4 |
|
9 |
|
3 |
|
|
|
Хімія
Клас |
Кількість учнів |
Кількість учнів, які вик. роботу |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
В |
% |
Д |
% |
С |
% |
П |
% |
|||
7 |
15 |
15 |
5 |
|
7 |
|
3 |
|
|
|
8 |
10 |
10 |
1 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
9 |
16 |
16 |
4 |
|
6 |
|
6 |
|
|
|
Інформатика
Клас |
Кількість учнів |
Кількість учнів, які вик. роботу |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
В |
% |
Д |
% |
С |
% |
П |
% |
|||
10 |
14 |
14 |
7 |
|
7 |
|
|
|
|
|
11 |
6 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Аналіз проведених контрольних робіт свідчать про те, що вчитель має добру науково-теоретичну підготовку, володіє методикою викладання предмета. Забезпечує засвоєння учнями основних вимог програми. На уроках використовуються сучасні форми і методи навчання, що активізують розумову діяльність учнів, сприяють підвищенню в них інтересу до вивчення української мови та літератури. В основному учні мають достатній иі середній рівень навчальних досягнень.
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які не досягти свого основного рівня.
Мережа класів
Адміністрацією та педагогічним колективом Гарячківського ліцею проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.
Структура контингенту
Клас |
Кількість учнів у 2022-2023 н.р. |
Кількість учнів у 2023-2024 н.р. |
1 |
10 |
10 |
2 |
6 |
9 |
3 |
17 |
6 |
4 |
17 |
16 |
5 |
11 |
15 |
6 |
16 |
12 |
7 |
12 |
15 |
8 |
18 |
10 |
9 |
21 |
16 |
10 |
6 |
14 |
11 |
5 |
6 |
Загальна кількість класів: 11
Середня наповнюваність класів у 2023-2024 навчальному році становить 11 учнів.
Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2023-2024 навчальному році були:
-контроль відвідування учнями навчальних занять;
-організація навчання за інклюзивною формою;
-організація педагогічного патронажу
- функціонування гуртків;
-індивідуальна робота з учнями та батьками;
-надання закладом якісної освіти.
Аналіз руху учнів
Учнів на початок 2023-2024 н.р. - 129
Прибуло – 1
Вибуло - 1
Учнів на кінець навчального - 129
Аналіз причин зміни руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.
Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.
Результативність освітнього процесу
Результати праці – це основний показник діяльності навчального закладу. Одним з найважливіших результатів є якість навчання.
В цьому році випускається зі школи 6 випускників 11 класу, 2 з них претенденти на отримання золотої медалі.
Учні школи були активними учасниками Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін І (шкільний) етап проводився з 16.10.2023 р. по 29.10.2023 р. на базі ліцею за завданнями, підготовленими вчителями-предметниками та керівниками внутрішкільних методичних об’єднань.
У І етапі було 25 учасників, що становить 28 % від загальної кількості учнів 5-11 класів.
Кількісний аналіз показав, що загальна кількість учасників шкільних олімпіад порівняно з попереднім навчальним роком суттєво не змінилась. Найактивнішими учасниками олімпіад І етапу були учні 7-го та 10 класів, а найбільш популярними предметами стали історія, географія, українська мова та література, фізика, математика.
Глибокі знання показали учні на олімпіадах з таких предметів: хімії, англійської мови, математики, української мови та літератури, географії.
У 2023-2024 навчальному році ІІ етап (районний) Всеукраїнських олімпіаді 25 учнів: І місце – 4 учні, ІІ місце – 15 учнів, ІІІ місце – 6учнів.
В І етапі (шкільному) ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика взяли участь 22 учні основної та старшої школи та 6 учнів початкової школи. Кількість учасників конкурсу та рівень виконання робіт свідчить про зростання інтересу учнів до вивчення української мови.
У ІІ етапі (районному) ХХ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика взяло участь 4 учні ліцею.
Великого значення у закладі освіти надається питанню адаптації 5-класників. Перехід учнів від початкової школи до середньої школи – це завжди складно для дітей, тому питання адаптації вивчалося психологом Бондаренко Я.В. та розглядалося на засіданні педагогічної ради, яка проходила у формі психолого-педагогічного консиліуму по адаптації п’ятикласників.
Державна підсумкова атестація. Зовнішнє незалежне оцінювання.
У 2023-2024 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року” від 8 листопада 2023 року №3438- ІХ. У відповідній графі додатку про освіту робиться запис “звільнений(а)”.
У 2023-2024 н.р. учнів 11 класу теж звільнено від проходження ДПА. 6 учнів 11 класу виявили бажання пройти мультипредметний тест (українська мова, історія України, математика, англійська мова, біологія, географія) у червні 2024 року для вступу до вищих навчальних закладів.
РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Протягом 2023-2024 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною темою "Від творчо працюючого вчителя до конкурентоздатного компетентного випускника через впровадження інноваційних методів навчання і виховання", у наступних методичних об’єднаннях:
-предметів суспільно-гуманітарний циклу;
-предметів природничо-математичного циклу;
-початкових класів;
-класних керівників.
Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:
- виконання Державних стандартів освіти;
- вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
- опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2023-2024 навчальному році;
- методика організації та проведення сучасного уроку;
- використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
- формування предметних компетентностей в учнів;
- робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;
Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.
Методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.
Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.
У 2022 – 2023 навчальному році усього атестовано 6 учителів: учитель фізичної культури Барабаш А.І. (присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»); учитель початкових класів Вакарчук О.А. (присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»); заступник директора з НВР Окишан Н.І. (підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»); учитель початкових класів Луба Н.М. (підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії та педагогічне звання «старший учитель»); учитель англійської мови Касько Г.М. (підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії та педагогічне звання «старший учитель»); учитель англійської мови Котюжанська І.А. (присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»).
Педагоги ліцею активно залучаються до роботи у засіданнях професійних педагогічних спільнот Городківської громади, вебінарах, онлайн-семінарах, онлайн тренінгах та засіданнях круглих столів.
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників ліцею дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітньо-виховного процесу на високому рівні. Адже найкращий критерій оцінки професійної компетентності педагога – це досягнення дітей в опануванні його предмета.
Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив закладу в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.
Разом з тим в організації роботи педагогічних працівників багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:
-
- недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;
- кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;
- педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
- потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у обласному конкурсі «Учитель року».
Виховна робота
В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, взаємодію МАН, широкої мережі гуртків, факультативів, спортивних секцій, учнівського самоврядування.
Метою виховної роботи навчального закладу було: національно-патріотичне виховання як складова частина всебічного виховання особистості. Класні керівники працювали над згуртуванням учнівських колективів, виконанням виховних планів роботи. Класні керівники планували свою роботу, виходячи з річного плану роботи школи. Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:
- Національне виховання
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Економічне виховання.
• Екологічне виховання.
Протягом 2023-2024 навчального року було проведено наступні загальношкільні виховні заходи:
- свято Першого дзвоника;
- тиждень фізкультури та спорту;
- тижні безпеки дорожнього руху (листопад, травень);
- День захисника України та свято Покрови;
- День Учителя;
- Спортивні змагання"В здоровому тілі, здоровий дух";
- Всесвітній день домашніх тварин;
- День боротьби зі СНІДОм
- День української хустки;
- Новорічні свята;
- День Соборності;
- День Єднання;
- День пам’яті жертв Голокосту;
- День пам’яті Героїв Крут;
- День пам’яті "Афганістан в моїй душі";
- День вишиванки;
- Міжнародний день рідної мови;
- "Ангели пам'яті", вшанування героїв Небесної сотні;
- Міжнародний день захисту дітей , який поєднався зі святом Останнього дзвінка;
- День цивільного захисту;
- акції «Кому потрібна наша допомога» (до Дня інвалідів). «16 днів проти насильства», «Милосердя»; «Посади своє дерево», долучилися до Всеукраїнської акції "Ангели пам'яті" та Всеукраїнського тижня протидії булінгу .
- Зустрічі з представниками поліції та ДСНС;
У школі діє учнівське самоврядування, на чолі з президентом Парадовською Віталіною, ученицею 10 класу. Силами активістів самоврядування, під керівництвом президента школи та педагога-організатора та при допомозі вчителів, класних керівників було організован перевірку стану чергування по класах, рейди «Живи книго!» та « Ми – проти паління».
Постійно проводилася профорієнтаційна робота з учнями 9-11 класів : розповсюдження рекламно- агітаційного матеріалу на стендах та у групах учнів та батьків, онлайн та оффлайн – зустрічі та відвідування днів відкритих дверей у навчальних закладах).
Здобувачі освіти нашого навчального закладу активно брали участь у різних конкурсах .
- Конкурс – огляд колективів екологічної просвіти «Земля – наш спільний дім» ( ІІІ місце, вчитель біології Вівчарук Л.П.)
- Конкурс « Збережи ялинку» ( 5 переможців у різних номінаціях);
- Фестиваль – конкурс « Молодь обирає здоров’я» ( ІІІ місце, педагог-організатор Окишан Н.І.);
- Всеукраїнська дитячо – юнацько військово – патріотична гра « Сокіл («Джура») – ІІІ місце ( керівники Ситник С.М., Котюжанська Н.І.).
Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. 2 рази на рік складаються та поновлюються списки учнів соціально - незахищених категорій. Кількість дітей у них становить:
діти з особливими освітніми потребами – 3;
дітей, які мають посвідчення потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС – 1;
багатодітних – 6 , в них – 12 дітей;
сім ї, що опинилися в складних життєвих обставинах - 2 ;
діти, батьки яких є учасниками бойових дій – 38.
діти інваліди – 4;
діти з малозабезпечених сімей – 3;
діти вимушено переміщені 2.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.
Правовиховна робота
Правовиховна робота в навчальному закладі спланована та проводиться на належному рівні.У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні класні години
- лекції, бесіди на правову тематику.
- анкетування.
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.
- уроки правознавства.
- олімпіади з правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.
- батьківські лекторії.
- відвідування проблемних сімей вдома.
|
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
На шкільному обліку |
0 |
0 |
0 |
На обліку в дитячій кримінальній міліції |
0 |
0 |
0 |
Скоєно злочинів |
0 |
0 |
0 |
Практичним психологом, соціальним педагогом школи регулярно і ефективно проводяться бесіди та діагностичні досліджєення з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві обставини. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин та деякі прояви булінгу. Проте, завдяки постійній профілактичній роботі та співпраці з органами ювенальної поліції на обліку учні школи відсутні.
На позакласних заходах значну увагу приділяли вихованню національної самосвідомості, патріотизму, формуванню фізичної та екологічної культури, здорового способу життя та створювались умови для розвитку творчої особистості (ранки, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам`ятних дат .
У навчальному закладі працює група продовженого дня, чисельність – 30 учні. Розроблено режими роботи, який виконується вихователем.
Вихователь ГПД Коваль Л.М. працює над створенням умов для повноцінного розвитку особистості молодшого школяра через комплексний системний підхід до організації виховання, навчання, розвиток та збереження здоров’я учнів, проводить розвивальні та спортивні ігри, спостереження за природою під час прогулянок та виховні заходи.
Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у школі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його діяльність здійснюється за складеними планами. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор Вакарчук О.А.
Діяльність учнівського самоврядування в 2023-2024 н.р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів».
Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були:
- виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;
- формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки;
- значення особистості (у шкільному та громадському житті);
- підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами району;
- вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.
Представники учнівського самоврядування були активними учасниками всіх загальношкільних заходів. Члени учнівського самоврядування працювали згідно Статуту, виконували свої обов’язки відповідно до приналежності до тої чи іншої комісії чи міністерства.
Виходячи із вище сказаного, вважаю виховну роботу у 2023-2024 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації концепції національної школи.
ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Концепції розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.
Тому у 2023-2024 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із педагогами закладу та експертними групами працює над удосконаленням якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі та над розбудовою ВСЯО.
Протягом 2023-2024 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою (погоджено педагогічною радою, протокол №6 від 05.05.2022 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала профільність навчання.
Освітня програма на 2023-2024 навчальний рік складається:
- для 1-4 класів за Типовою освітньою програмою розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженою наказами МОН України від 21.03.2018 №268 , від 08.10.2019 №1272, від 08.10.2019 №1273,
- Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти затвердженої наказом МОН України від 19.02. 2021 р. № 235,
- для 6-9-х класів за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405, таблиця 1,
- для 10 – 11класів за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408, таблиця 2.
У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.
Освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами.
Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2023-2024 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. Години варіативної складової використані для посилення вивчення предметів. Загальна кількість годин на варіативну складову становила 11 годин.
Варіативна складова навчального плану в початковій школі використовувалася на підсилення предмету «Українська мова » інваріантної складової 3,4 класи по 1 годині та математики 1,2 клас по 1 годині.
На педагогічній раді (протокол №6 від 05.05.2023 року) обговорено та взято за основу освітню програму для учнів 1-11 класів на 2023-2024 навчальний рік.
У 2023-2024 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 1 від 01.09.2022 року, що включав розділи із управлінської діяльності, освітньої діяльності, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.
На даний час адміністрація навчального, спільно з творчою групою педагогічних працівників закладу, працює над розробленням річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу. Річний план роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.
Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розбудовується внутрішня система забезпечення якості освіти (протокол засідання педагогічної ради №1 від 27.08.2022 року), що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо.
Контрольно-аналітична робота є невід’ємною складовою роботи адміністрації закладу і проводиться з метою надання методичної допомоги педагогічним працівникам.
Згідно плану роботи на рік контролю підлягала робота:
- вчителів, що атестуються;
- стан виховної роботи ;
- ведення учнівських зошитів;
- стан ведення щоденників учнів;
- стан ведення класних журналів (електронних), особових справ учнів, обліку запису інструкцій з техніки безпеки;
- виконання навчальних програм та планів;
- перевірка навичок читання в початкових класах;
- організація та проведення спецкурсів, курсів за вибором, факультативів;
- організація повторення навчального матеріалу з предметів іваріантної складової;
Результати перевірки були висвітлені в довідках і узагальнені наказами по школі, рішеннями нарад при директору, педагогічних рад, донесені до відома вчителів, розроблені шляхи усунення недоліків перевірки.
Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Протягом 2023-2024 навчального року у період літніх канікул у закладі здійснені поточні ремонтні роботи:
За період 2023-2024 навчального року заклад отримав 3 мультимедійні дошки для учнів 5-7 класів.
Протягом навчального року за кошти батьківського фонду у навчальний заклад придбано матеріали, необхідні для якісної організації освітнього процесу.
Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енергоносіїв та водопостачання не перевищувались. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити – це оновлення навчального комп'ютерного обладнання,оновлення інтер’єру коридорів школи та придбання нового спортивного обладнання. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників навчального закладу та сприяє їх вирішенню.
Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у школі є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі належить психологу школи.
Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати на сайті навчального закладу. У школі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти». Наказом по школі призначений відповідальний за роботу сайту. Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.
Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2023-2024 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100%. Освітній процес здійснює 19 педагогічних працівників:
19 – учителів, з них: 1 вихователь групи подовженого дня, 1 – практичний психолог та соціальний педагог, 2 – асистенти вчителя (класів з інклюзивним навчанням). З них:
Кваліфікаційні категорії |
Кількість |
«Спеціаліст вищої категорії» |
12 |
"Спеціаліст І категорії" |
3 |
"Спеціаліст II категорії" |
2 |
"Спеціаліст" |
2 |
Педагогічні звання |
Кількість |
"Старший учитель" |
9 |
"Вчитель-методист" |
|
Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі ПАНО. Педагоги школи є активними членами вебспільноти освітян, працють на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, вебінарах, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Як директор дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам— за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують славну історію Гарячківського ліцею.